The Yoga Guide: Μάθε ποιο είδος Yoga σου ταιριάζει

 The Yoga Guide: Μάθε ποιο είδος Yoga σου ταιριάζει

Αν αποφασίσατε να κάνετε γιόγκα, ίσως διαπιστώσατε ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη και σχολές γιόγκα. Εδώ θα βρείτε μια περιγραφή για τα επικρατέστερα είδη yoga, ώστε να επιλέξετε το πιο κατάλληλο για εσάς.

1. Hatha Yoga

Πρόκειται για ένα από τα γνωστότερα είδη yoga. Στα σανσκριτικά Ha σημαίνει ήλιος και Tha σημαίνει σελήνη, στοιχεία που αντιπροσωπεύουν την αρσενική και θηλυκή πλευρά μας, τη σωματική και νοητική-συναισθηματική ενέργεια αντίστοιχα. Ο κύριος στόχος της Hatha yoga είναι να επιφέρει εξισορρόπηση των δύο αυτών ενεργειών που ρέουν στο σώμα μας. Σήμερα, όταν αναφερόμαστε στη hatha yoga εννοούμε τυπικά κάθε βασική και κλασσική προσέγγιση που συνδυάζει ασκήσεις αναπνοής και ακολουθία θέσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει και ενσωματώνει Asanas (στάσεις), Pranayama (ελεγχόμενες αναπνοές) και διαλογισμό. Σκοπός είναι η εξάσκηση των θέσεων με μια ήρεμη προσέγγιση και διαλογιστική διάθεση. Ξεκινάει αργά, εστιάζοντας στις αναπνοές και συνεχίζει με την ακολουθία θέσεων, η οποία μπορεί να διαφέρει, καθώς η ποικιλία εδώ είναι μεγάλη. H Ηatha Υoga αναπτύσσει την ελαστικότητα, την ισορροπία και τη δύναμη του σώματος. Συνήθως, προτείνεται σε όσους θέλουν να ξεκινήσουν και να γνωρίσουν καλύτερα τη yoga.

Όταν μια τάξη γιόγκα αποκαλείται Hatha, σημαίνει ότι θα κάνετε μια εισαγωγή στις πιο βασικές στάσεις γιόγκα. Πιθανότατα δεν θα ιδρώσετε σε ένα μάθημα της, αλλά σίγουρα θα νιώσετε το αίσθημα χαλάρωσης, φεύγοντας από το μάθημα.

2. Ashtanga Yoga

Η Ashtanga βασίζεται σε αρχαίες διδασκαλίες γιόγκα και μεταφέρθηκε στη Δύση από τον K. Pattabhi Jois τη δεκαετία του 1970. Είναι μία πρακτική με μια συγκεκριμένη ακολουθία στάσεων και είναι παρόμοια με τη Vinyasa γιόγκα, καθώς κάθε στυλ συνδέει κάθε κίνηση σε μια αναπνοή. Εμπλέκει δηλαδή τις συγχρονισμένες αναπνοές με σταδιακά δυσκολότερες και συνεχόμενες θέσεις. Αυτή είναι μια διαδικασία που ξυπνά το σώμα, μας κάνει να ιδρώνουμε και αποτοξινώνει έτσι τους μύες και τα εσωτερικά μας όργανα. Αποτελείται από έξι σειρές συγκεκριμένων θέσεων που εναλλάσσονται σχετικά γρήγορα. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος, ευλυγισία, καλή φυσική κατάσταση και αντοχή, αλλά και νοητική και ψυχική χαλάρωση. Αυτή είναι μια σωματικά απαιτητική πρακτική, οπότε φροντίστε να έχετε μαζί σας μία πετσέτα γιόγκα. Η Ashtanga είναι ένα δυναμικό είδος yoga και πάνω σε αυτή την παραδοσιακή αυτή πρακτική έχει βασιστεί η Power Yoga

3. Bikram Yoga (Hot Yoga)

Ο ιδρυτής της Bikram Yoga ήταν ο Bikram Choudhury – αρσιβαρίστας και  χρυσός Ολυμπιονίκης. Πριν από περίπου 30 χρόνια, ανέπτυξε αυτό το είδος γιόγκα όπου τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε δωμάτια με τεχνητή θέρμανση. Στη Bikram Yoga, θα ιδρώσετε όσο ποτέ άλλοτε! Aποτελείται από μια συγκεκριμένη σειρά 26 θέσεων και δύο ασκήσεις αναπνοών, οι οποίες γίνονται σε ένα δωμάτιο με θέρμανση που φτάνει τους 95-105 °C και 40% υγρασία. Όλα τα studios Bikram ακολουθούν κανονικά το ίδιο σετ ασκήσεων με την ίδια σειρά.  Αυτό το είδος yoga είναι αρκετά έντονο και ίσως κουραστικό για όσους δεν το έχουν συνηθίσει. Ωστόσο, συνιστά εξαιρετική μορφή άσκησης, καθώς εστιάζει στη μυική ενδυνάμωση και αντοχή, στην καρδιαγγειακή ευλυγισία και υγεία, αλλά και στην απώλεια βάρους. Επίσης, λόγω της θέρμανσης, περιλαμβάνει και τη διαδικασία αποτοξίνωσης, αλλά και προστατεύει από πιθανούς τραυματισμούς.

Θα χρειαστεί να έχετε πιει αρκετό νερό κατά την διάρκεια της μέρας για να μην αφυδατωθείτε και κατά τη διάρκεια του μαθήματος να φοράτε ρούχα που απορροφούν τον ιδρώτα. Επίσης καλό είναι να έχετε μαζί σας ένα αντιολισθητικό στρώμα ή μια απορροφητική πετσέτα. Η Bikram Yoga είναι εξαιρετικά δημοφιλής, κάνοντας την από τις διαδεδομένες τάξεις για να βρεις!

4. Vinyasa Yoga

Δυναμική μορφή yoga που συνδέει την κίνηση με τη ροή της αναπνοής με ρυθμικό τρόπο που θυμίζει χορό. Στη Viniyasa Yoga δεν μένετε πολύ στην ίδια θέση, οπότε, λόγω του ρυθμού, ο καρδιακός παλμός ανεβαίνει. Ακόμα και η μουσική είναι πιο δυναμική σε σχέση με τα άλλα παραδοσιακά είδη. Εξαιτίας της έντασης και της γρήγορης εναλλαγής των θέσεων, είναι κατάλληλη για μείωση λίπους και για ενδυνάμωση και εκγύμναση πολλών μυικών ομάδων.

Η ένταση της άσκησης είναι παρόμοια με την Ashtanga, όμως ποτέ δύο Vinyasa μαθήματα δεν είναι τα ίδια. Αν θέλετε να ξεφύγετε από τη ρουτίνα σας και σας αρέσει να δοκιμάζετε τα όρια σας, τότε η Vinyasa Yoga είναι η άσκηση που ψάχνετε.

5. Iyengar Yoga

Η Iyengar γιόγκα αναπτύχθηκε και διαδόθηκε από τον B.K.S. Iyengar πριν από περίπου 60 χρόνια. Αυτό το είδος εστιάζει πολύ στην ακρίβεια και λεπτομέρεια της κίνησης, αλλά και στην ευθυγράμμιση του σώματός. Δεν υπάρχει έντονη αναπήδηση στα μαθήματα Iyengar, οπότε οι καρδιακοί σας παλμοί δεν θα πιάσουν κόκκινο (!) Θα εκπλαγείτε όμως όταν ανακαλύψετε πόσο δύσκολο είναι, να παραμείνετε στη θέση σας, σωματικά αλλά και ψυχικά!

Οι θέσεις διαρκούν περισσότερο απ’ ότι στα άλλα είδη yoga. Σε αυτό το είδος, αργά και σταθερά περνάτε από τη μία θέση στην άλλη, διορθώνετε τη στάση σας, ώστε να υπάρχει ευθυγράμμιση και μένετε εκεί για ένα λεπτό. Ύστερα, χαλαρώνετε με λίγες αναπνοές, πριν προχωρήσετε στην επόμενη. Πολλές φορές, χρησιμοποιείται ειδικός εξοπλισμός, όπως bolstersκουβέρτεςιμάντες και τουβλάκια. Το επίπεδο δυσκολίας προσαρμόζεται και έτσι απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αλλά και σε άτομα με κινητικά προβλήματα. Λόγω του αργού ρυθμού της και της χρήσης βοηθητικού εξοπλισμού, αποτελεί σπουδαία επιλογή για όσους αναρρώνουν από κάποιο τραυματισμό, γι’ αυτό και σήμερα είναι αρκετά διαδεδομένη.

6. Aerial Yoga

Αρκετά διαδεδομένο πλέον είδος, που αποτελεί εναλλακτικό τρόπο προσέγγισης της yoga κι αρκετά διασκεδαστικό. Η εναέρια γιόγκα (Aerial Yoga) περιλαμβάνει παραδοσιακές στάσεις γιόγκα που πραγματοποιούνται πάνω σε μία αιώρα. Κατά τη διάρκεια της εξάσκησης, κάθεστε πάνω στην υφασμάτινη αιώρα, η οποία κατασκευάζεται από ειδικό ύφασμα υψηλής πυκνότητας και μεγάλης αντοχής και που μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με το ύψος και το επίπεδο δυσκολίας.

Σε αυτό το είδος οι ασκήσεις είναι προσαρμοσμένες πάνω στην αιώρα. Οι περισσότερες θέσεις συνίστανται από απλές διατάσεις, ενώ άλλες χρησιμοποιούν την αιώρα ως στήριξη των γλουτών, του αστραγάλου, αλλά και των χεριών για απόκτηση ευλυγισίας και ισορροπίας.

Η Aerial Yoga χρησιμοποιείται επίσης και για τη savasana που είναι η τελευταία στάση ξεκούρασης στο τέλος ενός μαθήματος. Τα μαθήματα μπορεί να σας χαλαρώσουν κι ακόμη να σας φανεί ως μία όμορφη πρόκληση.

7. Restorative Yoga

Η Restorative Yoga, αποκαλούμενη και ως Yin Yoga, είναι η τέλεια πρακτική για όσους επιθυμούν χαλάρωση, καθώς καταπραΰνει την ένταση.  Στο μάθημα της Restorative Yoga, χρησιμοποιούνται κουβέρτες και yoga blocks, που βοηθούν τους μαθητές να μπουν σε μία παθητική στάση. Αυτό σημαίνει πως το σώμα μπορεί να βιώσει τα οφέλη μιας πόζας χωρίς να χρειάζεται να καταβάλει καμία προσπάθεια. Μπορούμε να πούμε πως ένα καλό μάθημα Restorative Yoga είναι πιο αναζωογονητικό ακόμα κι από έναν υπνάκο 😉

8. Acroyoga

Η Acro Yoga είναι μια δυναμική πρακτική που συνδυάζει τη φιλοσοφία της γιόγκα, τη δυναμική των ακροβατικών και διάφορες θεραπευτικές τεχνικές. Αυτά τα τρία αποτελούν τη βάση μιας πρακτικής που καλλιεργεί την εμπιστοσύνη, την διάθεση για παιχνίδι και τη συνεργασία. Δουλεύεται σε δυάδες με δυο βασικούς ρόλους, το flyer και τη βάση. Ο πρώτος βρίσκεται στον αέρα υποστηριζόμενος από τον δεύτερο. Υπάρχει και ο ρόλος του spotter που ουσιαστικά αποτελεί έναν τρόπο επικοινωνίας μεταξύ της βάσης και του flyer, που διορθώνει λάθη και καθοδηγεί.

9. Prenatal Yoga

Η Prenatal Yoga είναι μια υπέροχη πρακτική ειδικά σχεδιασμένη για εγκύους. Eστιάζει στην ενδυνάμωση του πυρήνα και της πυελικής ζώνης και δίνει έμφαση στην αναπνοή και την αύξηση της αντοχής. Βοηθάει στην απόκτηση ανθεκτικότητας κατά την διάρκεια αλλά και μετά την εγκυμοσύνη. Επίσης πέρα από τη σωματική υποστήριξη που προσφέρει στις μέλλουσες μαμάδες, τις βοηθά και ψυχολογικά με το να αναπτύξουν περισσότερο την αίσθηση εσωτερικού ελέγχου, δύναμης και αυτοπεποίθησης. Οι ασκήσεις αναπνοών και ο διαλογισμός προετοιμάζουν τις γυναίκες ψυχολογικά και σωματικά και για τη διαδικασία της γέννας.

Δεδομένου ότι πρόκειται για μια πρακτική που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τις μέλλουσες μαμάδες, αποκλείει στάσεις που μπορεί να είναι πολύ επιβαρυντικές ή μη ασφαλείς για το σώμα. Βεβαιωθείτε όμως πρώτα ότι έχετε την έγκριση του γιατρού σας πριν ξεκινήσετε τη συγκεκριμένη πρακτική γιόγκα.

10. Jivamukti Yoga

Η Jivamukti ιδρύθηκε το 1984 από τον Sharon Gannon και τον David Life. Είναι ένα μείγμα από Vinyasa flow εμποτισμένη με ψαλμωδίες, χορτοφαγική διατροφή, διαλογισμό και φιλοσοφία. Η Jivamukti είναι μια σωματικά και διανοητικά τονωτική μέθοδος που δίνει έμφαση στις αρχαίες διδασκαλίες ζωντανεύοντάς τις σε ένα σύγχρονο περιβάλλον.

Για εμάς ο καλύτερος τρόπος για να καταλήξετε στο είδος που σας ταιριάζει, είναι να δοκιμάσετε, ώστε να έχετε προσωπική εμπειρία για το πώς λειτουργεί το καθένα στο νου, την ψυχή και το σώμα σας. Διαλέξετε λοιπόν τον τύπο γιόγκα που είναι πιο κοντά στις ανάγκες σας και βρείτε το δρόμο για την τάξη Yoga που αγαπάτε.

Βρήκατε λοιπόν το αγαπημένο σας είδος γιόγκα και σας λείπει ο εξοπλισμός ? Διαβάστε εδώ τον πλήρη οδηγό για το πως να επιλέξετε το στρώμα γιόγκα + ποια yoga props είναι τα κατάλληλα για εσάς!

Δείτε εδώ περισσότερα άρθρα για Yoga!

Copyright © 2021, All rights reserved.

Add to cart